top of page
c0rthza_Norwegian_motorcyclist_riding_high_up_in_the_mountains__70a35899-75c5-4740-9b69-fc

Motorsykkel

Opplæringen for førerkortklasse B og A (motorsykkel) består av fire trinn.

1. Trafikalt Grunnkurs

2. Grunnleggende kompetanse

3. Trafikal del

4. Avsluttende opplæring

Du må ha gjennomført Trafikalt Grunnkurs og mottatt gyldig kursbevis før du kan begynne å øvelseskjøre privat og komme i gang med trafikkopplæring hos oss. Vi anbefaler å gjøre dette samtidig som du fullfører resten av den obligatoriske opplæringen hos oss.

I løpet av trinn 2, 3 og 4 vil du tilegne deg kunnskap om motorsykkelen og kjøring, hvordan du mestrer sykkelen kjøreteknisk, samt lære deg å presis kjøreteknikk i ulike trafikksituasjoner. Du vil også gjennomgå et sikkerhetskurs på vei.

Både førerkortklasse AM og A1 krever en teoriprøve ved avsluttet opplæring. Denne tar du på en trafikkstasjon og du trenger ikke bestille time på forhånd. Husk derimot at du må søke om førerkort før du kan ta teoriprøven, og du må ha med deg gyldig legitimasjon.